باربری ظریف بار

انتخاب صحیح کامیون حمل اثاثیه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا حجم بسیار زیادی از دغدغه‌هایتان را در اسباب کشی کاهش دهید. انتخاب دقیق تعداد کامیون برای حمل وسایل‌ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر تعداد کامیون‌ها کم باشند، با مشکل مواجه خواهید شد و اجاره تعداد زیاد ماشین نیز هزینه اضافه برای شما در پی خواهد داشت.

پس روز قبل از اسباب کشی، حتما در انتخاب صحیح تعداد ماشین‌ها با افراد متخصص مشورت کند تا انتخای صحیحی داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات در انتخاب نوع کامیون حمل اثاثیه و ماشین اسباب کشی را ارائه می‌نماییم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

کامیون حمل اثاثیه در ابعاد مختلف

انواع ماشین باربری با توجه به اندازه خود قادر به حمل اثاثیه هستند. فضای اتاق ماشین‌های باربری برحسب مترمکعب محاسبه می‌شود. این فضا شامل تمام فضای باز منطقه ذخیره سازی بار در کامیون از کف تا سقف می‌باشد. پر کردن اصولی فضای اتاق کامیون بسیار اهمیت دارد و افراد معمولی به ندرت می توانند کامیون را به طور کامل از وسایل بسته بندی پر کنند. در نتیجه انتخاب کامیون حمل اثاثیه کمی بیشتر از آنچه شما انتظار دارید، در یک اثاث کشی و باربری اسباب منزل موفقیت آمیز موثر است.پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب درست ابعاد و اندازه‌های کامیون حمل اثاثیه منزل با شرکت‌های اجاره دهنده ماشین حمل بار مشورت نمایید. این شرکت ها میزان اموال شما را بررسی کرده و بر اساس آن ماشین حمل اثاثیه را به شما اجاره می‌دهند.

اجاره کامیون حمل اثاثیه بر اساس میزان اموال شما

آژانس‌های اجاره کامیون و یا شرکت‌های اتوبار به سادگی می‌توانند نیاز شما را باتوجه به میزان واقعی بار و اثاثیه شما در انتخاب کامیون حمل اثاثیه تشخیص دهند. برای مثال یک کامیون 20 فوت مکعبی قادر است تقریبا وسایل سه اتاق را در خود بارگیری و ذخیره کند. توجه داشته باشید این میزان تقریبی است و میزان وسایل موجود در اتاق‌ها نیز در انتخاب ماشین بسیار موثر است و تنها با توجه به مقدار مواد موجود در آن اتاق‌ها نوع کامیون حمل اثاثیه منزل نیز تعیین می‌شود. این تعیین بر اساس حداقل فضای ذخیره سازی بار برای هر اتاق، مانند یک دست مبلمان، صندلی و میز برای اتاق نشیمن است.

اما اگر وسایل شما بیش از مقدار فوق باشد چه باید کرد؟ مثلا اگر شما دو دست مبل بزرگ یا دو عدد از وسایل دیگر در منزل دارید، ماشین مناسب چیست؟ یا اگر شما تنها یک دست مبلمان بدون میز نهارخوری دارید چطور می‌توانید نوع ماشین را انتخاب کنید؟

چنین تفاوت‌های می‌توانند تعداد اتاق‌هایی که برای یک کامیون خاص اندازه گیری می‌کنید را تا حد زیادی کاهش یا افزایش دهند. وسایل‌تان را در مقاسیه با آنچه از شرکت اتوبار و اجاره کامیون حمل اثاثیه منزل استفاده می کنید در نظر بگیرید و مناسب‌ترین کامیون را از این شرکت‌ها بخواهید.

اهمیت انتخاب اجاره کامیون مناسب

یک تجربه بسیار ضروری در هر اسباب کشی، اجاره کامیون به اندازه و مناسب برای جابجایی اسباب منزل و یا محل کار می‌باشد. اما این انتخاب به اندازه‌ای که فکر می‌کنید کار ساده‌ای نیست و انتخاب نادرست کامیون حمل اثاثیه منزل می تواند منجر به یک فاجعه در حمل و نقل اسباب و اثاثیه گردد.

برای نمونه، اگر یک کامیون را با فضای ذخیره سازی کمتر نسبت به میزان وسایل و نوع اموال تان انتخاب کنید، باید کامیون را تخلیه و کامیون حمل بار بزرگتری را اجاره کنید. در این حالت باید خسارت زمان از دست رفته کامیون کوچک را جبران کنید و یا تصمیم بگیرید چندین بار برای جابجایی وسایلتان با کامیون کوچک در رفت و آمد باشید.  همچنین می‌توانید چند راهکار دشوار را انتخاب کرده و انجام دهید، مانند حذف برخی از موارد که لزوم کمتری جهت ارسال بار به خانه جدید دارند.

برعکس این مشکل نیز می‌تواند رخ دهد. یعنی یک کامیون حمل اثاثیه را با فضای بیش از حد بزرگ تر نسبت به میزان وسایل تان انتخاب کنید و وسایل‌تان را درون این ماشین قرار دهید و زمانی که به مقصد رسیدید متوجه شوید که همه چیز آسیب دیده یا شکسته شده است.

راهنمای اندازه گیری کامیون حمل اثاثیه برای اجاره

قاعده کلی برای اندازه‌گیری یک کامیون حمل اثاثیه منزل این است که برای هر اتاق تقریبا 3 فوت مکعب فضا اختصاص داده شود. با توجه به این تخمین، یک کامیون 24 کیلوگرمی باید بتواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی و بارگیری هشت اتاق دارای وسایل کامل و مورد نیاز را تامین کند. توجه داشته باشید که این اندازه‌گیری تقریبی است، بنابراین یک بار دیگر، قبل از تکیه بر صرفه جویی در این برآورد، باید بخش عمده ای از اقلام خود را تعیین کنید. در پایان اینکه یک کامیون حمل اثاثیه و بار را که کمی بیشتر از برآورد شماست اجاره کنید تا اسباب کشی وسایل شما با تنش کمتر و کارآمدتر انجام شود.

انواع کامیون حمل اثاثیه منزل

برای جابجایی اثاثیه منزل در حال کلی می‌توان از سه دسته ماشین استفاده کرد که به شرح زیر می‌باشد:
1- ماشین‌های سبک منای برای حمل بار و اثاثیه منزل و بارهای سبک نظیر وانت، وانت پراید و وانت نیسان
2-  ماشین‌های نیمه سنگین مناسب برای حمل اثاثیه نیمه سنگین و سبک شامل کامیون، خاور، هیوندا، ایسوزو ، کامیونت
3- ماشین‌های سنگین مناسب حمل اثاثیه و وسایل منزل یا محل کار اعم از وسایل بزرگ، مانند تریلی، ترانزیت، ده تن، کفی، ترانزیت یخچالی، 20 تُن، چادری سه محور، کفی، کُمپرسی، تریلی تانکر فاو (Faw) و..

دقت داشته باشید که ماشین‌های بزرگ برای تردد در شهر نیاز به مجوز دارند و اغلب برای حمل بار بین شهری درون جاده‌ها کاربرد دارند.

چنانچه وسایل شما در حد یک ماشین اسباب کشی کوچک است، نیازی به اجاره کامیون حمل اثاثیه ندارید و می‌توانید با صرف هزینه کم وسایل خود را با ماشین‌های کوچک جابجا کنید.

برای انتخاب کامیون حمل اثاثیه منزل ابتدا موارد زیر را بررسی کنید.

  • نوع بار و اثاثیه شامل بارهای سنگین یا سبک و یا نیمه سنگین
  • مسافت میان مبدا و مقصد
  • جابجایی درون شهری و بین شهری
  • زمان تحویل بار
  • نوع مسیر و جاده انتخاب شده میان مبدا و مقصد
  • و سایر موارد

اگر قصد ارسال بار به شهرستان‌های دیگر دارید و مسافت اسباب کشی طولانی است، توصیه می‌کنیم از انواع ماشین‌های سرپوشیده حمل بار استفاده کنید. این کار امنیت بار شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و راننده با اطمینان خاطر بیشتری می‌تواند روی رانندگی خود تمرکز کند.

بهترین انتخاب کامیون حمل اثاثیه

انتخاب صحیح و اجاره کامیون حمل اثاثیه منزل در اندازه مناسب یکی از جنبه‌های حیاتی برای داشتن اسباب کشی ایمن و دلپذیر است. اگر کامیون حمل بار، خیلی کوچک اجاره کنید، ممکن است باعث بروز یک کابوس حرکتی برای شما شود. در این حالت هم مجبورید کامیون را به طور کامل بازپرداخت کنید تا آن را برای اندازه بعدی تغییر دهید یا ترتیب‌های جابجایی دیگری را برای مواردی که مناسب نیست  تنظیم کنید. این موضوع به خصوص زمانی که شما در حال اثاث کشی به شهرستان در سراسر کشور هستید، ناخوشایند و گران قیمت خواهد بود.

همیشه می‌توانید تریلر و یا کامیون برای حمل اثاثیه را اجاره کنید تا از چنین تجارب ناخوشایندی جلوگیری کنید. برای انتخاب کامیون حمل اثاثیه مناسب با وسایل‌تان ابتدا با پرسیدن مهم‌ترین سوالات شروع کنید:
چه مقدار وسیله دارید؟
تعداد اتاق‌ها چند تاست؟
ساده‌ترین کار تعیین تعداد اتاق‌ها برای تعیین میزان بار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن رزرو و مشاوره رایگان